23948sdkhjf

B&O er blevet et andenklassesbrand

I årets store imageanalyse fra Reputation Institute falder B&O fra en tredje- til en tolvteplads.
B&O oplever dermed de største isolerede dyk i undersøgelsen efter Danske Bank, hvilket indebærer en degradering fra kategorien af brands med et ”fremragende” omdømme. Det skriver Børsen.

Det kendte mærke blev ellers kortvarigt opløftet efter lanceringen af det noget billigere og ungdommelige subbrand B&O Play i begyndelsen af 2012. Ifølge B&O’s pressechef skyldes det nuværende ringere omdømme, at der blev leveret et skuffende halvårsregnskab i begyndelsen af januar. Men det tyder tallene ikke på.

- De parametre, som B&O falder mest på, er ikke de økonomiske præstationer, men innovation og ledelse. Arvesølvet er ved at smuldre mellem hænderne på dem, siger Henrik Strøier, adm. direktør i Reputation Institute, til Børsen.
Læs mere om: B&O
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094